Τα άρθρα 29 και 30 της Υπουργικής Απόφασης 79942/ΓΔ4 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2005 Τεύχος Β την 31η Μαΐου 2019 με θέμα “Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης” προσδιορίζουν τις αρμοδιότητες και τον ρόλο των Υπευθύνων Τμημάτων στη Σχολική Μονάδα.
Άρθρο 30, παρ. 3,6 – Ρόλος Υπευθύνου Τμήματος
Στη παιδαγωγική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, στην αρχή του σχολικού έτους, στην διάρκεια της οποίας γίνεται ο καταμερισμός των εργασιών στο Σχολείο ορίζεται, μεταξύ των άλλων, για κάθε τμήμα ένας καθηγητής/τρια ως Υπεύθυνος/η του τμήματος αυτού.
Ο ρόλος του/της Υπεύθυνου/ης καθηγητή/τριας (όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία) είναι
- η παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών,
- η συστηματική υποστήριξη τους και
- η δημιουργία θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα,
- ο έγκαιρος εντοπισμός των
- μαθησιακών,
- οικογενειακών,
- οικονομικών και
- συναισθηματικών δυσκολιών των μαθητών/τριών,
ώστε να μπορεί το Σχολείο να τις αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.
Ο/η Υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια του τμήματος βοηθά επίσης, μαζί με το Συμβούλιο του Τμήματος, στην εφαρμογή του Πλαισίου Οργάνωσης της Σχολικής Ζωής.
Ο/η Υπεύθυνος/η τμήματος αποτελεί μέλος της επιτροπής ελέγχου δικαιολογητικών για την απαλλαγή μαθητών από τα μαθήματα της Γυμναστικής και Μουσικής, όπως αυτό προσδιορίζεται από την υπ’ αριθμ. 106646/ΓΔ4/02 -09-2022 νέα Υπουργική Απόφαση με θέμα: Τροποποίηση της υπ’ αρ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 Υ.Α. «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (Β’ 2005).
Άρθρο 29, παρ. 2 – Θέματα Απουσιών
Ο/Η Υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος
οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες για την απουσία των μαθητών και
να πληροφορείται τους λόγους της απουσίας τους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως
- με τηλεφώνημα,
- με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι κηδεμόνες στο σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωση τους – ή
- με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο των κηδεμόνων (SMS), ή
- με επιστολή.
Εάν η επικοινωνία με τους κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή εάν οι κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως, ενδεικτικά, η προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες.