Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες σας ενημερώνουμε ότι στη σχολική μονάδα του 1ου Γυμνασίου Τριανδρίας λειτουργεί Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) που έχει ως σκοπό την ανάπτυξη Διεπιστημονικών πρακτικών Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης των μαθητών, Συμβουλευτικής και Παιδαγωγικής Υποστήριξης.
Η επιτροπή του Σχολείου μας απαρτίζεται από κατάλληλα επιστημονικά καταρτισμένα άτομα, όπως Διπλωματούχο Ψυχολόγο, Κοινωνική Λειτουργό κι εκπαιδευτικούς εξειδικευμένους στην Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση με μεταπτυχιακές σπουδές και σχετικές επιμορφώσεις.
Η λειτουργία της Ε.Δ.Υ. στηρίζεται στις πρακτικές που επιτάσσουν η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ν. 2101/1992, Α ́ 192) καθώς και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.
Στην συνέχεια παραθέτουμε προς ενημέρωσή σας τους σκοπούς και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης, όπως αυτά αναφέρονται στα άρθρα 2 και 3 της Υπουργικής Απόφασης 134960 /Δ3/27-10-2021 με θέμα “Ενιαίος κανονισμός λειτουργίας των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) των σχολικών μονάδων της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης και καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων των μελών αυτών”.
Α) Στους σκοπούς της Ε.Δ.Υ., συγκαταλέγονται, σύμφωνα με το άρθρο 2 της προαναφερόμενης Υ.Α., οι κάτωθι:
1) Η διερεύνηση και ο εντοπισμός των εκπαιδευτικών αναγκών, του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων φραγμών στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη μάθηση.
2) Η εφαρμογή παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και άλλων υποστηρικτικών μέτρων για το σύνολο των μαθητών της σχολικής κοινότητας συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
3) Η υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών δράσεων ενίσχυσης των γνωστικών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.
4) Η υλοποίηση δράσεων παιδαγωγικής και συμβουλευτικής ψυχοκοινωνικής στήριξης σε εκπαιδευτικούς και γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών.
5) Η συνολική εφαρμογή στοχευμένων παρεμβάσεων ενδυνάμωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Β) Η Ε.Δ.Υ. ασκεί, μεταξύ άλλων, τις κάτωθι αρμοδιότητες σύμφωνα με το άρθρο 3 της ίδιας Υ.Α.:
1. Διενεργεί διεπιστημονική εκπαιδευτική αξιολόγηση των εμποδίων εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών αναγκών, του είδους των δυσκολιών και των πιθανών εκπαιδευτικών, ψυχοκοινωνικών και άλλων φραγμών στη μάθηση
2. Διαμορφώνει πρόγραμμα μικροομαδικής ή εξατομικευμένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης και συμπεριφοράς και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς της τάξης, στην οποία φοιτούν ως προς τα ζητήματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
3. Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμετώπιση των δυσκολιών του μαθητή στη σχολική τάξη με τα μέσα και τους πόρους που είναι διαθέσιμοι στη σχολική μονάδα, στο σπίτι και στην κοινότητα και εισηγείται, με τη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων τους για τους μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη, την παραπομπή τους στις ειδικές αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες.
4. Έχει την ευθύνη για την εισήγηση και τη διαμόρφωση εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης και διεπιστημονικής υποστήριξης για τους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της σχολικής μονάδας.
5. Εισηγείται για μαθητές της σχολικής μονάδας να υποστηρίζονται στα Τμήματα Ένταξης με τη συναίνεση των γονέων ή κηδεμόνων τους μέχρι και την έκδοση της αξιολογικής έκθεσης από το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).
6. Παρακολουθεί και υποστηρίζει την εκπαιδευτική και ψυχοκοινωνική πορεία των μαθητών και εφαρμόζει πρόγραμμα υποστήριξης των γονέων ή κηδεμόνων καθώς και των μαθητών που δέχονται κατ’ οίκον διδασκαλία.
7. Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και των γονέων ή κηδεμόνων του και συνεργάζεται με τις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους φορείς.
8. Εισηγείται και παραπέμπει στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., μαθητές που συνεχίζουν, παρά την υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον σύμφωνα με τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 11 και τις παρ. 7 και 8 του άρθρου 17 του ν. 4823/2021 (Α ́ 136).
9. Εισηγείται και εφαρμόζει σε συνεργασία με το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ειδικά προγράμματα για τη μετάβαση των μαθητών όλων των τύπων και βαθμίδων εκπαίδευσης σε άλλο τύπο ή βαθμίδα, σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες προέλευσης και υποδοχής των μαθητών, στα οποία μπορούν να συμμετέχουν και οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών.
Η Διευθύντρια
Σταυρή Γαρυφαλλιά
Φυσικός MEd