1ο Γυμνάσιο Τριανδρίας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

ΜΑΘΗΤΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

ΕΚΔΡΟΜΕΣ

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ

 

Αγωγή Υγείας

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

οργάνωσε και συντόνισε

η εκπαιδευτικός

Αδαμοπούλου Όλγα Μαρία

Σχολικό έτος 2003-04

Η χρηματοδότηση του προγράμματος έγινε από την

ΠΥΞΙΔΑ

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

Τα μέλη του Δεκαπενταμελούς

ΘΕΜΑ

 

Ηγεσία και Δράση

(ο ρόλος και η λειτουργία του Δεκαπενταμελούς σε θέματα πρόληψης)

 

Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας έγινε με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών-τριων του Γυμνασίου σε θέματα πρόληψης της χρήσης νόμιμων εξαρτησιογόνων ουσιών και κυρίως στο τσιγάρο και το αλκοόλ.

Στην ομάδα συμμετείχαν οι δεκαπέντε εκλεγμένοι  μαθητές/τριες του σχολείου. Τα μέλη του Δεκαπενταμελούς  επιλέχθηκε με κριτήριο την αποδοχή τους -μέσω της εκλογικής διαδικασίας των μαθητικών κοινοτήτων- από τους συμαθητές-τριες τους.

Ο χρόνος διεξαγωγής του προγράμματος ήταν έξι δίωρες συναντήσεις στο σχολείο. Οι συναντήσεις  πραγματοποιήθηκαν με βάση το πρόγραμμα του Κέντρου Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ που είχε και την επιστημονική εποπτεία του προγράμματος.

 

Οι συναντήσεις ακολούθησαν την παρακάτω θεματική σειρά:

·        Εισαγωγή στη λειτουργία της ομάδας

·        Αλκοόλ και τσιγάρο στην κοινωνία μας

·        Πρότυπα που συνδέονται με τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών και η επίδραση των Μ.Μ.Ε.

·        Προσδοκίες από τη χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών

·        Επιρροή συνομηλίκων.

 

Σε όλες τις συναντήσεις ακολουθήθηκαν οι βασικές αρχές της ομάδας, έγιναν παιχνίδια και βιωματικές ασκήσεις. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν εποπτικά υλικά

( χαρτόνια, μπογιές εικόνες από περιοδικά κ.λ.π.) για την έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων των μαθητών-τριων.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και συνάντηση με τον Δήμαρχο Τριανδρίας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση και  συζήτηση για τον ρόλο των εκλεγμένων αντιπροσώπων και πως αυτοί μπορούν να λειτουργήσουν και να επηρεάσουν την ευρύτερη κοινωνική ομάδα.

Για την διάχυση των αποτελεσμάτων της ομάδας αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε την μέθοδο της εκπαίδευση συνομηλίκων.

Επισκεφθήκαμε το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ όπου προετοιμάσαμε με την βοήθεια των στελεχών του κέντρου την βιωματική αυτή προσέγγιση.

Ως ομάδα οργανώσαμε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα όπου οι μαθητές/τριες  ανά δυο συζήτησαν και ενημέρωσαν όλους τους μαθητές-τριες του σχολείου, σε τμήματα, για την πρόληψη των εξαρτησιογόνων ουσιών, στο εργαστήριο της Τεχνολογίας. Ως υλικό χρησιμοποιήθηκαν ζωγραφιές και κολάζ που προετοίμασαν τα μέλη της ομάδας.

 

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς έγινε η παρουσίαση της δουλείας της ομάδας, στο χώρο του σχολείου σε ταμπλό  με φωτογραφίες.

 

1.   Γαλλιος Ιωάννης

2.   Σαββίδης Ιωάννης

3.   Χαριστός Αλέξιος

4.   Ζαφειρίδης Αλέξανδρος

5.   Καβακά Ολυμπία

6.   Ζαφείρη Ευαγγελία

7.   Γεωργιάδης Αλέξανδρος

8.   Πεπές Δημήτριος

9.   Γκλαβίνα Σουζάνα

10.       Καλαμπαλίκης Γεώργιος

11.       Χουβαρδάς Ισαάκ

12.       Κομπίδου Μαρία

13.       Ταϊμπίρης Γεώργιος

14.       Ιωαννίδου Χριστίνα

15.       Σουβαϊτζης Λάζαρος

 

 

 

 

 

Αρχική σελίδα